Olet täällä

Tero Hämäläinen aloitti kohdepäällikkönä



Tero Hämäläinen: 'Tavoitteena on ettei mikään muutu'

Porin yliopistokeskuksessa on syksyn tullen tullut muutamia muutoksia, kun RTK-Palvelu otti yliopistokeskuksen toimitila- ja tietotekniikkapalvelut (Palvelukeskus) vastuulleen. RTK:n kohdepäällikkönä heinäkuussa aloittanut Tero Hämäläinen, 31, kertoo, että yliopistokeskuksessa asioiville näkyy mahdollisimman vähän muutoksia.

- Ajatus on ollut se, ettei mikään muuttuisi. Muutamat keskeisten palveluiden kuten siivouksen ja vartioinnin tuottajat ovat vaihtuneet, mutta esimerkiksi aulapalveluissa ja it-palveluissa jatkavat tutut ihmiset.

Linkkinä toimiminen tärkeää

Satakunnan ammattikorkeakoulusta tradenomiksi vuonna 2008 valmistunut Hämäläinen siirtyi RTK:n palvelukseen Puuvillaan A.Ahlström Osakeyhtiöstä. Aikaisemmasta työstään hän näkee tuovansa kokemusta asiakaspalvelun ja taustatehtävien tuottamisen vanhassa rakennusmiljöössä.

- Pääasiana on hyvän palvelun tuottaminen. Palvelun kehittämiseksi pyritään löytämään ne asiat, joita voidaan tehdä vielä paremmin. Yliopistokeskus on niin monitahoinen kokonaisuus, että oma työni on toimia linkkinä. Tiimityö on tärkeää, isossa kuvassa kuitenkin yhteiseen maalin pelataan. Palvelukeskuksen rooli on pyrkiä pitämään toimintaympäristö sellaisena, että työskentely on sujuvaa.

Kulku alkaa jo sujua

Kesäkuun kymmenes päivä työhönsä ensi kertaa tutustumaan tullut Hämäläinen huomasi nopeasti, että Puuvillassa on helppo eksyä. Opasteita on parannettava myös kansainvälisyyden lisääntyessä.

 - Aika pieni muutos, mutta nyt taloon tulevien vieraiden on hieman helpompi löytää etsimämme. Pääaulan opasteita pitää vielä hieman selkeyttää.

Vahvasti Lukko-taustaisen yrityksen palveluihin siirtyminen ei kiekkopuolella vahvasti patahenkistä Hämäläistä pelottanut, vaikka kavereilta hieman kuittia on tullutkin.

- Sanotaan vaikka niin, että Lukon kausikorttia minulla ei ole. Muutenkin olen enemmän salibandymiehiä, hän naurahtaa.

Teksti ja kuvat Iiro Lehtonen